Új Köznevelés

Következő számunk

Következő lapszámunk várhatóan június közepén érkezik az iskolákba, ezután a nyári szünidőt követően legközelebb szeptember elején jelentkezünk újra!

Az Új Köznevelés szerkesztősége

Címoldalon

Címoldalon

Author
Pedagógusok a vakáció idején

Hogyan állíthatók a nyári pihenés szolgálatába a tanév utolsó napjai? Olvasson-e nyáron a magyartanár – vagy ne is gondoljon könyvekre? „Partra vetett hal”-e a pedagógus vakáció idején? Kérdéseinket Uzsalyné dr. Pécsi Rita neveléskutatónak tettük fel.

Legfrissebb számunk

Legfrissebb számunk

Előző számunk

Előző számunk

Oktatás-nevelés

Oktatás-nevelés

Author

Az óvodai, iskolai hétköznapok után végre elérkezünk a nyári szünethez. Mint minden változás, ez is sok szülőnek okoz fejtörést: eresszük el a gyeplőt, vagy összpontosítsunk arra, hogy felkészülten menjen iskolába a gyerkőc szeptember elején?

Szöveg: Csikai Ildikó, a Kodály Világa projekt vezetője


A nagyvilágban még mindig leginkább a technológiai haladás határozza meg egy gazdaság alapját. Ha innovációról hallunk, jelenleg is talán kizárólag valamilyen műszaki fejlesztés jut eszünkbe. Egyre többet hallani azonban olyan szociális innovációkról, amelyek nélkül a jóllét nem lenne teljes. A

Dr. Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár 2017. március 6-án, Kodály Zoltán halálának 50. évfordulóján a Farkasréti temetőben élőszóban mondott beszédének szerkesztett változata


Kodály Zoltán alakját méltó módon felidézni valószínűleg az utolsó pillanatokban, az utolsó években vagyunk, hiszen az ő munkatársai, közvetlen környezete tud

A hónap témája

A hónap témája

Tanárokat és igazgatókat kérdeztünk az elmúlt tanévről és az előttük álló nyárról

Kókayné Lányi Marietta, a Gyermekek Háza pedagógiai vezetője

Author
Kulturális találkozások és párviadalok diáktáborokban

Sok szó esik mostanában a nyári iskolai szünet hosszáról, a nyári diáktáborok pedagógiai funkciójáról. A most következő írás – egy most folyó lengyel–magyar diákvetélkedőhöz kapcsolódóan – olyan komplex művelődéstörténeti pedagógiai programokat mutat be, amelyek szervesen összekapcsolják a tanévet és a nyári táborokat: a tanév során végzett tanulás ebben az értelemben felkészülést jelent a tábori életre; a tábor pedig folyamatos motivációt az iskolai munkához.

Author
Kulturális ajánlatok a vakáció heteire

Távol a katedrától, a dolgozatjavítástól és a tanmenetektől ezekben a hetekben végre szabadon hódolhatunk a szellemi örömöknek, a lelki feltöltődés változatos formáinak. 

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány 1993-ban jött létre a brit Childline mintájára. A nap 24 órájában hívható lelkisegély-vonal évről évre több tízezer gyermeknek nyújt segítséget, legyen szó bántalmazásról, zaklatásról vagy kevésbé súlyos problémákról, mint egy szerelmi csalódás vagy veszekedés a szülőkkel. Táler Orsolyával, a Kék Vonal ügyvezetőjével a gyermekvédelemről, a beszélgetés erejéről és a nyári időszakról kérdeztük.

Beköszöntő

Beköszöntő

„A középszerű tanár magyaráz. A jó tanár indokol.
A kiváló tanár demonstrál. A nagyszerű tanár inspirál.”

(William Arthur Ward)

Vélemény

Vélemény

Author

A nyári szünidővel van egy kis baj. Nevezetesen, hogy előbb „feléljük”, mint hogy bekövetkezne. Igen, előző októberben, amikor kénytelenek vagyunk elhalasztani a szekrények átpakolását, decemberben, amikor hozzá sem kezdünk az ajándékba kapott regényhez vagy éppen szakkönyvhöz, februárban, amikor ráébredünk, hogy már egy éve ígérgetjük a nagycsaládi találkozó megszervezését, vagy júniusban,

Author

A pedagógus nyara nyilván pihenésre, feltöltődésre való. A feltöltődés mindenkinek mást jelent. Sokaknak fizikai munkát. Például emberművelés helyett kertművelést. Nagy öröm a kiskert… – mondják. Meg: Tiszta udvar – rendes ház. Ha nincs saját kert, szóba jöhet a közösségi kert. Új városi mozgalom, nem kell hozzá semmi, csak egy kis szervezés. A Városligetben láttam egy alkalmi közösség által (

A mi világunk

A mi világunk

Van-e olyan pedagógus, aki egy hosszabb magyarázat után még sohasem tette fel a kérdést a diákoknak: Értitek? A bátrabbak ilyenkor válaszolnak, de kicsi az esély arra, hogy minden diák válaszát meghalljuk. Ha viszont valamennyi diákunk véleményére kíváncsiak vagyunk, akkor használjunk szavazórendszert! A hagyományos szavazórendszer esetében a diákok a kezükben lévő kézi egységet (klikker) használva 1-2 gombnyomással tudnak válaszolni. Ha nem rendelkezünk ilyen eszközzel, akkor marad a mobiltelefon és egy portál, melyek együtt alkalmasak a diákok válaszainak rögzítésére. 

Fél évszázada, 1967-ben nyitotta meg kapuit a Fővárosi Pályaválasztási Tanácsadó Intézet (FPTI). Az utóbbi években Mérei Ferenc Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet néven ismert intézmény 2013 szeptembere óta a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat tagintézményeként működik. A számos átalakulás és fenntartóváltás mellett szolgáltatásainkra továbbra is töretlen (ha ugyan nem növekvő) társadalmi igény mutatkozik.

Rólunk

Új Köznevelés

Főszerkesztő:
Balatoni Kinga Cecília

Szerkesztő:
Indri Dániel

Megrendelés/hirdetés:
E-mail: kiado@ofi.hu

Szerkesztőség:
1143 Budapest, Szobránc utca 6–8.,
E-mail: kozneveles@ofi.hu
Telefon: (06-1) 235-7276

Az Új Köznevelés lapszámait minden iskola egy példányban ingyenesen megkapja. További példányszámok, illetve egyéb megrendelés esetén egy lapszám ára 600 Ft. Kéziratokat nem őrzünk meg és nem küldünk vissza. Meg nem rendelt cikkekért nem áll módunkban honoráriumot fizetni.
Készül 5000 példányban.