A képekről

 

Címlapunkon Kovácsné Lapu Mária inárcsi tanárnő látható egy színjátszókörös próbán tanítványával, Zsíros Dániellel. A tanárnővel készített interjú a Pedagógiai jelenetek rovatunkban olvasható, további képek kíséretében. 

A belső oldalakon látható képsorozat (9., 15., 46., 68., 98., 128., 131., 134., 143. oldal) a debreceni Bolyai János Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola nyolc évfolyamán bevezetett egészségtan mindennapi iskolai jeleneteit villantja fel, illusztrálva Dobszay Ambrus szavait is Látószög rovatunkban az ökoiskolák dicséretéről.

A modellprogram ötödik futamidejének elemzéséből részletet idézünk a Pedagógiai jelenetek rovatunkban. 

Az ökoiskola nagy hangsúlyt fektet a komplex szemléletű iskolai egészségnevelésre és a környezeti nevelésre. A két, egymással több szálon összefonódó program egymás hatását erősítve, komplex szemléletű iskolai prevencióként működik. 

A 2008/2009-es tanévtől az iskola igazgatójának, Tárkányi Ferencnének a vezetésével egészségfejlesztési-modell kidolgozására került sor Egészséges életvitel kialakítása az ökoiskolában címmel.

A program fontos összetevője, hogy az intézmény szakmai együttműködést alakított ki a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Debreceni Járási Hivatal Járási Népegészségügyi Intézetének egészségfejlesztő munkatársaival: Benkéné Kiss Valériával, majd az őt váltó Ecsedyné Szabó Judittal és az egészségtan, egészségnevelés tantervi szakértőjével Vighné Arany Ágnessel. A futamidők stratégiai céljairól, megvalósításáról lapunkban évről évre folyamatosan beszámoltak a programvezetők. Az iskolában az egészségnevelés alappillére az egészségtan oktatása, de a tantárgyi integráció révén érintett az oktatás-nevelés valamennyi színtere. Széleskörű, gyermekközpontú, hatékony együttműködésre törekszenek az iskolán belül (a különböző programok között) és azon kívül (a civil társadalommal) is.

(A szerk.)