KOMA-melléklet

A melléklet a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány és az Új Pedagógiai Szemle Szerkesztősége között létrejött együttműködési megállapodás alapján jelenik meg. Célja a KOMA pályázatainak utógondozása, a sikeres pályázatok bemutatása, illetve a hazai közoktatási pályázati kultúra fejlesztése.

Februári KOMA-mellékletünk a Közalapítvány alternatív pedagógiák terjedését elősegítő pályázatai kapcsán szól az alternatív iskolák közoktatásban játszott szerepéről. Vekerdy Tamás a vele készült interjúban rávilágít arra, hogy az alternatív iskolákban kidolgozott gyermekközpontú pedagógia terjedése milyen sokat segíthetne a magyar közoktatás betegségein. A kurátorokkal folytatott beszélgetésből kiderül, milyen sokféle területen születtek alternatív programok. Az integrált természettudományi neveléstől a nyelvoktatási módszerek fejlesztésén át a tanulók szöveges értékeléséig bezárólag a pályázatokra beküldött programok szinte minden lehetséges modernizációs irányt átfognak. A két beszélgetésben nagy hangsúlyt kap az, hogy a KOMA alternatív törekvéseket felkaroló pályázatai csak akkor tölthetik be igazán küldetésüket, ha sikerül áttörést elérni a pedagógusok képzésében és továbbképzésében.