KOMA-melléklet

A melléklet a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány és az Új Pedagógiai Szemle Szerkesztősége között létrejött együttműködési megállapodás alapján jelenik meg. Célja a KOMA pályázatainak utógondozása, a sikeres pályázatok bemutatása, illetve a hazai közoktatási pályázati kultúra fejlesztése.

A KOMA 2001 tavaszán írta ki a kerettantervhez kapcsolódó tartalmi fejlesztési pályázatait Komplex művészeti nevelés (XXXIII.), Kerettantervi modulok (XXXIV.) és Integrált természettudományi pedagógiai rendszerek (XXXVI.) című témakörökben. Mindhárom pályázat keretében olyan pályaműveket várt a Kuratórium, amelyek hosszú távon vállalják a pedagógiai rendszer fejlesztését, azaz differenciált felhasználási lehetőségeket dolgoznak ki a különböző iskolatípusok számára, összeállítják a tanítást-tanulást segítő és értékelő eszközrendszert, valamint a programhoz tartozó pedagógusképzési és továbbképzési kurzusok anyagát. A pályázatok többlépcsősek: a KOMA a következő tanévben is tervezi a legjobb pályázatok továbbfejlesztésének, publikálásának, iskolai kipróbálásának támogatását. A KOMA kurátoraival készült kerekasztal-beszélgetésben elsősorban arra kerestünk választ, hogy mennyiben tudnak hozzájárulni a kifejezetten tartalmi fejlesztést segítő pályázatok az iskolák helyi tantervének modernizációjához. Pálinkás József oktatási miniszter a vele készült interjúban értékeli a KOMA pályázatainak a közoktatás fejlődésében, illetve a pedagógusok innovációs készségének ösztönzésében betöltött szerepét.